مردمک گویا   2009-06-18 12:59:24

مردمک - نسخه خطی
به دلیل کاهش قابل توجه سرعت اینترنت در کشور مردمک نسخه خطی خود را فعال کرده است. برای بازدید از صفحه گرافیکی وب سایت اینجا را کلیک کنید
جنگ دولت با اینترنت در ایران شدت گرفت

پنج‌شنبه, ۲۸ خرداد | ۱۱:۴۷ قبل از ظهر

مردمک -

شبکه ام.اس.ان.بی.سی گزارش داد: این روزها مسئولیت گزارش بحران پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران برعهده کانال‌های آنلاین، وبلاگ‌ها، سایت‌های ویدیویی، توییتر و فیس بوک است.

اما دولت جمهوری اسلامی روز چهارشنبه به جنگ اینترنت رفت و اعلام کرد که کاربران آنلابن درصورت پخش اخبار و اطلاعات مربوط به تظاهرات به مجازات و حتی اعدام محکوم خواهند شد.

این روزها در ایران نمایش قدرت آنلاین برابر با نمایش قدرت سیاسی دولت است که با زبان تهدید همراه است و به ابزار تکنولوژی نیاز ندارد.

فعالان ایرانی بدون ذکر نام گزارش‌های مربوط به برپایی تظاهرات و تلفات درگیری‌ها را از طریق وب‌سایت‌هایی که خارج از کشور دایر هستند و ازنظر فنی پشتیبانی می‌شوند، منتشر می‌کنند.

عباس میلانی، رییس دانشگاه مطالعات ایران در دانشگاه استنفورد، گفت: مردم ایران از مدت‌ها پیش از وبلاگ و اینترنت برای هماهنگ‌کردن هر موضوعی استفاده کرده‌اند اما این ابزار را برای اهداف سیاسی به‌کار نبرده بودند و اکنون کاربرد این ابزار در عالم سیاست ایران واقعیت پیدا کرده است.

میلانی تاکید کرد که ایران یک کشور وبلاگ‌نویس است.

رحیم شایگان، کارشناس فرهنگ و زبان در دانشگاه «یو.سی.ال.ای» ، در کالیفرنیا، هم گفت هر ایرانی یک خبرنگار است.

گوراو میشرا، پژوهشگر رسانه‌های اجتماعی بر این باور است که تاکید زیاد بر نقش رسانه‌های آنلاین در بحران سیاسی اخیر ایران خطرناک است.

میشرا می‌گوید نامیدن آن چه که در ایران درحال رخ دادن است با عنوان «انقلاب توییتر»، ممکن است مشروعیت یک جنبش مردمی فراگیر در کشور را به سرعت به یک کلیشه تبدیل کند.

گفتنی است اکنون در ایران به دلیل نبود رسانه در دست مردم و مخالفان دولت، اخبار و اطلاعات از طریق اینترنت منتشر می‌شود که در آن هم محدودیت‌هایی وجود دارد، بنابراین رسانه جایگزین در اختیار مردم وجود ندارد.



نام
پیام
Write all letters which are not black!
حروفی که سیاه نوشته نشده در پنجره وارد کنید.

روز نوشتها

یادها

شعرها

از دیگران

من و جنهایم

داستانها

انتخابات